Архiў навiн

Надзея Кучар. Новы статус

У канцы мінулага года Надзею Кучар можна было ўбачыць і пачуць на галоўных музычных пляцоўках Мінска: у лістападзе яна дала свой сольны канцэрт у Белдзяржфілармоніі, а ў снежні адбыўся яе дэбют у партыі Царыцы ночы з «Чароўнай флейты». Прыемна, што адбылося гэта на роднай сцэне Вялікага тэатра Беларусі. «Безумоўна, арыі з моцартаўскай оперы я вывучыла вельмі даўно і спявала іх на самых розных пляцоўках, - распавяла Надзея. - Але гэта былі выключна канцэртныя выступленні. У спектаклі я не спявала ніколі. Тым больш я была на прэм'еры гэтай оперы ў Мінску - мне вельмі спадабалася пастаноўка Ханса-Ёахіма Фрая». «Спявачка свету" прыняла ўдзел і ў грандыёзным Гала-канцэрце зорак, які закрываў Калядны оперны форум у Вялікім. А вось ужо ў новым годзе Надзея Кучар будзе выступаць на нашай сцэне ў новым статусе - запрошанай салісткі тэатра.

Мінчанка Надзея Кучар з адзнакай скончыла сталічнае музычнае вучылішча імя М.І. Глінкі, але па спецыяльнасці «Музыказнаўства». І толькі потым паступіла ў Санкт-Пецярбургскую дзяржаўную кансерваторыю імя М. А. Рымскага-Корсакава. Яна скончыла клас сольных спеваў прафесара Тамары Навічэнка, у ліку знакамітых выпускнікоў якой: Ганна Нятрэбка, Вераніка Джыоева, Галіна Шойдагбаева.

Надзея Кучар не раз станавілася пераможцай шматлікіх прэстыжных конкурсаў: яна заваявала Першыя прэміі на фестывалі духоўнай музыкі «Магутны Божа» (Беларусь-2006), на конкурсе оперных спевакоў «Санкт-Пецярбург» (Расія-2007), на конкурсе вакалістаў Бібігуль Тулягенавай (Казахстан-2007), на конкурсе вакалістаў у Хертогенбосэ яна ўзяла Гран-пры, Прыз глядацкіх сімпатый і Прыз імя Гераніма Босха (Нідэрланды-2012). І ўсё ж такі для гледачоў адной з самых важных яе вікторый стала перамога на конкурсе оперных спевакоў BBC ў Кардыфе (Вялікабрытанія-2015). «Я да гэтага стаўлюся са значна меншым пафасам, - кажа Надзея. - «Спявак свету" - гэта ўсяго толькі назва конкурсу. Я б сказала, што гэта была мая асабістая перамога. Калі мяне запрасілі ўдзельнічаць у фінале ў Кардыф, для сябе дакладна вызначыла: па-за залежнасці ад выніку я завяршаю сваю конкурсную кар'еру. Але гэтая перамога, вядома, была для мяне вельмі знакавай падзеяй. Перад сабой магу шчыра прызнацца: я годна выканала вялікі аб'ём працы, ён заняў у мяне не адзін год, але цяпер усё гэта ў мінулым. Я не адчуваю ні недаказанасці, ні недаробленасці. Проста шчаслівая, што я ўсё выканала і зрабіла ўсё па максімуму. Мне гэта ўдалося...»

Дэбютнай роляй Надзеі ў тэатры Санкт-Пецярбургскай кансерваторыі стала партыя Марфы ў «Царскай нявесце» М. Рымскага-Корсакава. «Марфа ў «Царскай нявесце» Мікалая Рымскага-Корсакава - першая роля, пра якую я мроіла ў сне і на яве, - успамінае Надзея Кучар. - Гэтая опера была для мяне сапраўдным адкрыццём і чымсьці неверагодным застаецца па гэты дзень. Я адчуваю гэтую музыку і эмацыйную драматычную нагрузку, якая ў ёй закладзена, проста на 200 адсоткаў! Гэта «маё» да глыбіні душы. Калі спявала ў хоры беларускага Вялікага, натуральна, ведала на памяць не толькі саму ролю Марфы, але і ўсю оперу цалкам. А паступіўшы ў Санкт-Пецярбургскую кансерваторыю, з задавальненнем хадзіла на заняткі па «Царскай нявесце» да іншых дзяўчынак-студэнтак - глядзела, слухала, ўбірала і набірала - і да канца 1-га курса я праспявала аркестравую рэпетыцыю, а ў пачатку другога - ужо дэбютавала ў ролі Марфы. Так мая вялікая мара ўвасобілася ў жыццё...»

У 2009-м Надзея дэбютавала ў пецярбургскім Міхайлаўскім тэатры ў партыі Віялеты ў «Травіяце» Дж. Вердзі. А ў 2012-м яна стала салісткай Пермскага акадэмічнага тэатра оперы і балета ім. П. І. Чайкоўскага. Менавіта праекты Тэадора Курэнтзіса (мастацкі кіраўнік Пермскай оперы з 2011 года) прынеслі ёй дзве «Залатыя маскі» - за выкананне партыі Медэі ў оперы Medeamaterial (2013 года) і партыі Доньі Ісабэль ў сямі-оперы «Каралева індзейцаў» (2015). У 2014-м Кучар дэбютавала ў партыі Эльвіры ў оперы «Пурытане» В. Беліні ў Дзяржаўным тэатры Сант'яга (дырыжор Хасэ Мігель Перэс-Сьера, рэжысёр Эміліо Сагі). У 2015-м у Надзеі адбылося некалькі замежных ангажэментаў: у верасні яна ўпершыню ў сваёй кар'еры выканала партыю Мацільды ў оперы «Вільгельм Тэль» Дж. Расіні ў Вялікім тэатры Жэневы (дырыжор Хесус Лопес Кобас, рэжысёр Дэвід Паунтні), а ў снежні праспявала партыю Віялеты ў «Травіяце» на сцэне берлінскай Staatsoper im Schiller Theater (дырыжор Даніэль Барэнбойм, рэжысёр Дытэр Дорн).

 

0
0
0
s2sdefault

Партнёры