Большой театр Беларуси

 

8 верасня 18:00

Мікалай Рымскі-Корсакаў

ЦАРСКАЯ НЯВЕСТА

опера ў 2 дзеях

Большой театр Беларуси

 

17 верасня 19:00

Уладзімір Солтан

ДЗІКАЕ ПАЛЯВАННЕ КАРАЛЯ СТАХА

опера ў 2 дзеях

Брава, опера!

 

ГЕНЕРАЛЬНЫ ПАРТНЁР ПРАЕКТА

 

ГАЛОЎНЫ ПАРТНЁР ПРАЕКТА

 

 

 

ПАРТНЁРЫ ПРАЕКТА 

 

 

 

 

Адкрые 13-ы Мінскі міжнародны Калядны оперны форум 10 снежня прэм'ера оперы П.Чайкоўскага "Іаланта". Паэтычная гісторыя сляпой дзяўчыны, якой раптоўна якая ўспыхнула каханне да незнаёмага рыцара дапамагае вытрымаць пакутлівае лячэнне, каб бачыць святло і фарбы свету, у свой час так кранула сэрца Пятра Ілліча, што ён стварыў адно з самых прыгожых і жыццесцвярджальных сваіх тварэнняў.

Пастаноўшчыкамі спектакля выступілі тры галоўныя спецыялісты тэатра – дырыжор Арцём Макараў, рэжысёр Ганна Маторная, мастак Любоў Сідзельнікава. Нагадаем, што гэтая пастаноўка оперы П.Чайкоўскага стане пятай на сцэне беларускага Вялікага тэатра. Да гэтага да самага светлага твора кампазітара звярталіся ў 1952-м, 1975-м, 1993-м і 2004-м.

«Гэта безумоўны шэдэўр Пятра Чайкоўскага, лірычная філасофская споведзь кампазітара. Сёння немагчыма казаць пра «Іаланту» як пра казку, – кажа галоўны рэжысёр тэатра, уладальніца медаля Францыска Скарыны Ганна Маторная. - У гэтай оперы злучана сярэднявечная французская легенда, містычнае адчуванне, сімволіка, сакральнасць, праваслаўная духоўнасць - і на гэтай аснове створана сапраўднае літургічнае дзейства. Гэта рэдкая опера, якая прыходзіць да абсалютна светлага катарсічнага фіналу. І мы павінны паднесці яе гледачу так, каб кожны мог адчуць гэты катарсіс».

За дырыжорскім пультам у гэты вечар – галоўны дырыжор тэатра, народны артыст Башкартастана Арцём Макараў.

 

 

 

Гасцямі Мінскага міжнароднага Каляднага опернага форуму стануць адразу два калектывы – з пастаноўкамі, якіх няма ў рэпертуары беларускага Вялікага.

12 снежня Дзяржаўны акадэмічны Вялікі тэатр Узбекістана ім. А.Наваі прадставіць эмацыйную, яркую, з усходнім каларытам оперу Ж. Бізэ «Шукальнікі жэмчугу».


Прэм'ера гэтай оперы адбылася ў 1863-м у Парыжы. У сваім маладым узросце (Жоржу Бізэ было ўсяго толькі 24 гады) кампазітар шукаў натхненне ў самых простых рэчах, так, яго ўвагу прыцягнуў немудрагелісты сюжэт оперы «Шукальнікі жэмчугу». Гэта гісторыя суперніцтва двух сяброў, лаўцоў жэмчугу Зургі і Надзіра, закаханых у выдатную Лэйлу. Жрыцы Брахмы трэба зрабіць вельмі няпросты выбар - паміж абавязкам і пачуццём.


Пасля прэм'еры драматург Людовік Галеві напісаў: «Партытуру ўжо шмат хто крытыкаваў, пра яе шмат спрачаліся. Што тычыцца мяне, то пасля трох сур'ёзных праслухоўванняў я павінен канстатаваць яе найвысокую якасць», а Гектар Берліёз адзначыў: «Партытура гэтай оперы… утрымоўвае значную колькасць выдатных выразных урыўкаў, поўных агню і багатага каларыту, і робіць самы вялікі гонар сп. Бізэ, якога змушаныя будуць прыняць як кампазітара…» Многія і цяпер лічаць, што менавіта опера «Шукальнікі жэмчугу» стала папярэднікам для напісання іншага геніяльнага тварэння Ж.Бізэ – «Кармэн».

Дырыжор – заслужаны дзеяч мастацтваў Узбекістана Фазлідзін Якубжанаў.

 

 

 

 

Фота з афіцыйнага сайта Вялікага тэатра Узбекістана

 

14 снежня Самарскі акадэмічны тэатр оперы і балета імя Д.Д.Шастаковіча пакажа казачную гісторыю С.Пракоф'ева «Каханне да трох апельсінаў».

Першапачаткова ідэя оперы аб трох апельсінах нарадзілася ў легендарнага рэжысёра Усевалада Меерхольда, які выдаваў у Петраградзе ў 1914-1916 гадах часопіс аб тэатры, так і які зваўся - "Каханне да трох апельсінаў". У самым першым выпуску часопіса была апублікаваная аднайменная п'еса, напісаная Меерхольдам у суаўтарстве з рэжысёрам Уладзімірам Салаўёвым і паэтам Канстанцінам Вогакам і заснаваная на камічнай казцы італьянскага драматурга Карла Гоцы, аўтара знакамітай «Турандот». Меерхольд спецыяльна даў Пракоф'еву прачытаць п'есу з разлікам, што той напіша оперу. Сяргей Пракоф'еў сапраўды напісаў музыку і злажыў уласнае лібрэта на аснове п'есы, але адбылося гэта ўжо ў Амерыцы, па замове опернага тэатра Чыкага. Опера была гатова ў кастрычніку 1919 года, а пастаноўка адбылася ў снежні 1921 і атрымала вялікі поспех. У Амерыцы «Тры апельсіны» выконвалі па-французску. У 1926 годзе адбылася першая пастаноўка "Каханне да трох апельсінаў" на рускай мове – у Ленінградскім тэатры оперы і балета. Спектакль ставілі вучань Меерхольда Сяргей Радлаў (1892-1956) і Мікалай Форэггер (1892-1939), які пасля стане галоўным рэжысёрам і мастацкім кіраўніком Куйбышаўскага опернага тэатра (1938-1939). Але ў Куйбышава-Самары «Тры апельсіны» ніколі не ставіліся. Цяперашняя пастаноўка - першая.

Спектакль увайшоў у лонг-ліст расійскай нацыянальнай прэміі "Залатая маска-2021", а таксама атрымаў расійскую нацыянальную прэмію "Анегін" за выкананне партыі Труфальдзіна (Анатоль Неўдах).

Дырыжор - мастацкі кіраўнік і галоўны дырыжор Самарскага акадэмічнага тэатра оперы і балета Яўген Хахлоў.

 

Фота з сайта Самарскага тэатра

 


13 снежня працягне свята музыкі камічная опера Дж.Расіні "Севільскі цырульнік" італьянскага рэжысёра А.Тарабелы.

Легендарны цырульнік Фігара, маэстра нажніц і брытвы, спрытняк і жартаўнік, які здольны аднолькава па-майстэрску зладзіць і новы прычоску, і новы лёс, вярнуўся на беларускую сцэну напрыканцы мінулага, юбілейнага для тэатра сезона.


У камічнай оперы Дж. Расіні «Севільскі цырульнік» прымуць удзел запрошаны саліст Вялікага тэатра Расіі Годэрдзі Джанелідзэ і саліст Камернай сцэны ім. Б.А.Пакроўскага маскоўскага Вялікага Валерый Макараў. Артыстаў, безумоўна, ведае і любіць беларуская публіка. Калі Валерыя Макарава наш глядач ужо чуў у партыі Графа Альмавівы, то Годэрдзі Джанелідзэ ўпершыню праспявае ў Мінску партыю Дона Базіліа ў оперы Дж. Расіні.
Таксама галоўныя партыі ў оперы выканаюць Аляксей Макшанцаў (Фігара), Дзмітрый Капілаў (Бартала), Анастасія Міхнавец (Разіна), Марына Ліхашэрст (Берта), Руслан Маспанаў (Фіярэла), Святаслаў Сахараў (Афіцэр).
Дырыжор - Уладзімір Авадок.

 

 

 


Фігара - Аляксей Макшанцаў, Бартола - Дзмітрый Капілаў

 

Прыгожай фінальнай кропкай свята стане Гала-канцэрт зорак опернай сцэны.

15 снежня ў закрыцці Мінскага міжнароднага Каляднага опернага форуму-2023 прымуць удзел як госці, так і беларускія салісты - спевакі, якіх, мы ўпэўнены, любіць і ведае наш глядач.


Гасцямі свята стануць: саліст Марыінскага тэатра (Санкт-Пецярбург) беларус Уладзіслаў Сулімскі (барытон); народны артыст Узбекістана, дырэктар Вялікага тэатра оперы і балета імя А. Наваі Раміз Усманаў (тэнар); Саргіс Бажбеук-Мелікян (Арменія, бас); запрошаны саліст Вялікага тэатра Расіі Годэрдзі Джанелідзэ (Грузія, бас); салістка Вялікага тэатра Расіі, заслужаная артыстка Расіі Агунда Кулаева (меца-сапрана); саліст Маскоўскага тэатра "Новая опера" ім. А.У. Колабава, заслужаны артыст Рэспублікі Паўночная Асеція-Аланія Аляксей Татарынцаў (тэнар); салістка Маскоўскага музычнага тэатра «Гелікон-опера» Аляксандра Сакалова (сапрана). Вялікі тэатр Беларусі прадставяць народныя артысты краіны Анастасія Масквіна, Уладзімір Громаў, Станіслаў Трыфанаў, лаўрэат міжнародных конкурсаў Анастасія Малевіч, уладальнік медаля Францыска Скарыны Дзмітрый Шабеця і маладыя салісты Вялікага тэатра Дар'я Гаражанка, Анастасія Міхнавец і Аляксей Макшанцаў. Дырыжыраваць Сімфанічным аркестрам у гэты вечар будзе галоўны маэстра тэатра, народны артыст Башкартастана Арцём Макараў.

 

 

0
0
0
s2sdefault

Партнёры