Вялікі Тэатр оперы і балета Рэспублікі Беларусь Вялікі Тэатр оперы і балета Рэспублікі Беларусь Нацыянальны Акадэмічны Вялікі Тэатр оперы і балета Рэспублікі Беларусь

.

Навiны

Калаф з Марыінкі

 

22 студзеня ў оперы «Турандот» Джакама Пучыні ролю Калафа выканае заслужаны артыст Расіі, народны артыст Татарстана, уладальнік прэстыжнай расійскай тэатральнай прэміі «Залатая Маска», адзін з самых вядомых і запатрабаваных тэнараў свету – Ахмед Агадзі, запрошаны саліст беларускага Вялікага.

Гэтую партыю тэнар ўпершыню праспяваў ў Англіі – у Лондане, Манчэстэры і Ліверпулі. Потым Калафа ў яго выкананні не раз чулі ў Швецыі, Нарвегіі, Фінляндыі. Натуральна, гэта каронная партыя Агадзі ў родным для яго Марыінскім тэатры ў Санкт-Пецярбургу. Але і беларускім гледачам персідскі прынц у выкананні Ахмеда Агадзі палюбіўся ўжо даўно.

А вучыцца музыке будучы прэм'ер Марыінкі пачаў толькі пасля 20-ці. Маленькі Ахмед спяваў і танчыў з пяці гадоў. Але ў дзяцінстве ён і не думаў, што для гэтых заняткаў патрэбныя педагогі. Пасля школы ён пайшоў у войска, дзе ў ім разглядзелі, дакладней - пачулі саліста ваеннага аркестра. І толькі тады Агадзі паспрабаваў паступіць у Новасібірскую кансерваторыю. Але ніхто з педагогаў не захацеў браць у вучні ўжо не юнага чалавека, які нідзе да гэтага не навучаўся музыке. Хоць, напэўна, многія з іх потым пра гэта шкадавалі. Ахмед паступіў на вакальнае аддзяленне музычнай вучэльні ў тым жа Новасібірску - і праз тры гады так прыгожа заспяваў, што яго ўзялі ў Маскоўскую кансерваторыю. (І гэта пры конкурсе больш за 100 чалавек на месца!) Цікава, што падчас вучобы Ахмед часцяком падпрацоўваў у кінатэатры на Арбаце - перад кожным сеансам на радасць гледачам спяваў рамансы. У расійскай сталіцы ён застаўся надоўга - на працягу 11 гадоў пасля заканчэння кансерваторыі бліскуча выступаў на сцэне музычнага тэатра К.С. Станіслаўскага і У.І. Неміровіча-Данчанкі. А потым стаў зоркай Марыінскага тэатра ў Санкт-Пецярбургу. Цяпер ён выступае на самых вядомых оперных пляцоўках Расіі, Францыі, Вялікабрытаніі, Галандыі, Даніі, Аўстрыі, Бельгіі, Латвіі, Аргенціны, Турцыі, Германіі, Румыніі і інш.

У яго рэпертуары - партыі Альфрэда («Травіята»), Герцага («Рыгалета»), Дона Карласа («Дон Карлас»), Радамеса ("Аіда"), Дона Атавіа («Дон Жуан»), Хазэ («Кармэн»), Пінкертон («Мадам Батэрфляй"), Рудольфа («Багема»). І ўсё ж такі ў Мінску 22 студзеня Агадзі зноў паўстане перад беларускай публікай у вобразе Калафа. «Яго бясконца прыгожы, са слязой голас – сапраўднае ўпрыгожанне спектакля», - пішуць крытыкі менавіта аб гэтай партыі прэм'ера Марыінкі.

«Гэтую партыю ў оперы« Турандот» вельмі люблю, - кажа Ахмед Агадзі. - Як і, мабыць, усе творы італьянскага генія. Мне часам здаецца, што Джакама Пучыні напісаў усе свае оперы як быццам адмыслова для мяне. (Усміхаецца.) Спяваеш партыю Калафа - нібы масла на хлеб намазваеш. У ёй так шмат высокіх нот, кожная з якіх выказвае тую ці іншую эмоцыю. Таму ролю трэба прапускаць праз сябе. Інакш нічога не атрымаецца. Так, ты праспяваў прыгожа і ўзяў усе ноты. А што далей? Пучыні - вялікі драматург. Калі спяваеш у яго операх, у людзей у зале павінны ісці дрыжыкі па ўсім целе. Настолькі гэтая музыка і гэты матэрыял прыгожыя... Мы, артысты, выходзім на сцэну выключна дзеля публікі. Усё - дзеля яе. А беларускі глядач - асаблівы: добры, але ў той жа час патрабавальны. Упэўнены: халтуру тут бачаць адразу ж. Калі не ўкладаеш у сваю ролю ўсю душу, гледачы цябе і ўспрымуць адпаведна. Але мне пашанцавала. Мне паверылі. Значыць, адчулі: я спяваю для іх сэрцам...»

Дадамо, што 22 студзеня на сцэну беларускага Вялікага разам з Ахмедам Агадзі ў несумненным шэдэўры Джакама Пучыні выйдуць нашы артысты: лаўрэат міжнароднага конкурсу Кацярына Галаўлёва (Прынцэса Турандот), заслужаны артыст Беларусі Андрэй Валенцій (Цімур), Ала Губа-Пласкіна (Ліу), лаўрэат нацыянальнага конкурсу Сяргей Лазарэвіч (Пінг), Юрый Балацько (Понг), лаўрэат міжнароднага конкурсу Аляксандр Жукаў (Панг), лаўрэат міжнароднага конкурсу Аляксандр Міхнюк (Прынц, Імператар). За дырыжорскім пультам - заслужаны артыст Украіны Віктар Пласкіна.

Партнёры