Паводле рамана Ф. М. Дастаеўскага на музыку Г. Малера, Б. Цішчанкі
Злачынства і пакаранне

балет у 2 дзеях

Вт | 15 лiпеня 2025|19:00

Узрoст 16+

Спектакль Санкт-Пецярбургскага дзяржаўнага акадэмічнага тэатра балета Барыса Эйфмана

null
Даты спектакля

Балет Барыса Эйфмана паводле рамана Ф. М. Дастаеўскага на музыку Г. Малера, Б. Цішчанкі
Дэкарацыі: Зіновій Марголін
Касцюмы: Вольга Шаішмелашвілі
Святло: Глеб Фільшцінскі, Барыс Эйфман
Прэм'ера: 17 верасня 2024 года
Працягласць: 2 гадзіны
Спектакль ідзе з адным антрактам
Узроставая катэгорыя: 16+


“Я звяртаюся да літаратурных шэдэўраў не столькі ў пошуках сюжэтнай канвы, колькі ў імкненні ўзбагаціць пастаноўку філасофскімі і інтэлектуальнымі ідэямі, прычым тымі, што не ляжаць на паверхні тэксту, а выяўляюцца пры глыбокім пагружэнні ў сутнасць твора”. Падобнае творчае крэда, якое сфармуляваў Барыс Эйфман, выдатна тлумачыць яго неаслабную цікавасць да спадчыны геніяльных пісьменнікаў і, перш за ўсё, Ф.М. Дастаеўскага – аднаго з найважнейшых для сусветнай культуры мысліцеляў і мастакоў.
Першы балет харэографа па матывах кнігі рускага літаратара – “Ідыёт” − быў створаны яшчэ ў 1980 годзе. Пазней нарадзіліся пластычныя трактоўкі “Братоў Карамазавых”. Апошні твор Дастаеўскага лёг у аснову дзвюх пастановак Эйфмана: спектакля “Карамазавы” 1995 года і выпушчанага праз 18 гадоў балета “Па той бок граху”.


“Злачынства і пакаранне” − трэці раман “вялікага пяцікніжжа”, перакладзены харэографам на мову танца. Застаючыся верным сваім аўтарскім прынцыпам, Барыс Эйфман не ілюструе хрэстаматыйны тэкст, а, акумулюючы адкрытыя за дзесяцігоддзі стваральніцкай працы выразныя і даследчыя сродкі, спрабуе даць уласныя адказы на глабальныя пытанні аб унутранай прыродзе чалавека, значэнні універсальных маральных арыенціраў і выніках іх звяржэння.

 

Раскольников - Владимир Афоничкин
Тень Раскольникова - Даниил Афоничкин
Соня Мармеладова - лауреат премии «Золотая Маска», лауреат премии «Золотой Софит» Любовь Андреева
Порфирий Петрович, следователь - заслуженный артист Российской Федерации, лауреат премии Президента Российской Федерации, лауреат премии «Золотой Софит» Дмитрий Фишер
Свидригайлов - заслуженный артист Российской Федерации, лауреат премии Президента Российской Федерации, лауреат премии «Золотой Софит» Сергей Волобуев
Дуня, сестра Раскольникова - Елизавета Хохлова
Мать Раскольникова - Полина Павленко
Старуха-процентщица - Юлия Шункова

Балет Барыса Эйфмана паводле рамана Ф. М. Дастаеўскага на музыку Г. Малера, Б. Цішчанкі
Дэкарацыі: Зіновій Марголін
Касцюмы: Вольга Шаішмелашвілі
Святло: Глеб Фільшцінскі, Барыс Эйфман
Прэм'ера: 17 верасня 2024 года
Працягласць: 2 гадзіны
Спектакль ідзе з адным антрактам
Узроставая катэгорыя: 16+


“Я звяртаюся да літаратурных шэдэўраў не столькі ў пошуках сюжэтнай канвы, колькі ў імкненні ўзбагаціць пастаноўку філасофскімі і інтэлектуальнымі ідэямі, прычым тымі, што не ляжаць на паверхні тэксту, а выяўляюцца пры глыбокім пагружэнні ў сутнасць твора”. Падобнае творчае крэда, якое сфармуляваў Барыс Эйфман, выдатна тлумачыць яго неаслабную цікавасць да спадчыны геніяльных пісьменнікаў і, перш за ўсё, Ф.М. Дастаеўскага – аднаго з найважнейшых для сусветнай культуры мысліцеляў і мастакоў.
Першы балет харэографа па матывах кнігі рускага літаратара – “Ідыёт” − быў створаны яшчэ ў 1980 годзе. Пазней нарадзіліся пластычныя трактоўкі “Братоў Карамазавых”. Апошні твор Дастаеўскага лёг у аснову дзвюх пастановак Эйфмана: спектакля “Карамазавы” 1995 года і выпушчанага праз 18 гадоў балета “Па той бок граху”.


“Злачынства і пакаранне” − трэці раман “вялікага пяцікніжжа”, перакладзены харэографам на мову танца. Застаючыся верным сваім аўтарскім прынцыпам, Барыс Эйфман не ілюструе хрэстаматыйны тэкст, а, акумулюючы адкрытыя за дзесяцігоддзі стваральніцкай працы выразныя і даследчыя сродкі, спрабуе даць уласныя адказы на глабальныя пытанні аб унутранай прыродзе чалавека, значэнні універсальных маральных арыенціраў і выніках іх звяржэння.

.

Назад

Партнёры