Імя лаўрэата міжнародных конкурсаў Эйюба Куліева, дырыжора Дзяржаўнага тэатра оперы і балета Азербайджана, запрошанага дырыжора Вялікага тэатра Беларусі і галоўнага запрошанага дырыжора Сімфанічнага аркестра імя Сафонава (Расія), уладальніка Прэміі Прэзідэнта Азербайджанскай Рэспублікі для дзеячаў мастацтваў, вядома практычна ўсім найбуйнейшым тэатральным пляцоўкам свету: яго заўсёды запрашаюць, яго заўсёды чакаюць. 17 мая маэстра Куліеў, чыё імя занесена ў «Залатую кнігу маладых талентаў Азербайджана», на сцэне беларускага Вялікага будзе дырыжыраваць операй Дж. Вердзі «Аіда».
- У гэтай музыцы, музыцы вялікага Дж.Вердзі, я адчуваю сябе ўтульна і камфортна, - прызнаўся заслужаны артыст Азербайджана Эйюб Куліеў. - Так склалася, што ў Азербайджанскім тэатры оперы і балета большасцю опер гэтага італьянскага кампазітара дырыжую менавіта я: «Травіята», «Трубадур», «Баль-маскарад». Падчас навучання ў кансерваторыі імя М. Рымскага-Корсакава ў Санкт-Пецярбургу звяртаўся да геніяльнама Рэквіема Дж. Вердзі. А ў Аўстрыі, Венскім канцэртхаўсе, мне прапанавалі дырыжаваць Венскім камерным аркестрам - тады мы выканалі Квартэт кампазітара, які вельмі рэдка гучыць.
Так, Дж. Вердзі - кампазітар, якога любяць ўсюды. Мабыць, няма дырыжора, які б не звяртаўся да творчасці гэтага генія. І я проста шчаслівы, што цяпер, дзякуючы запрашэнню Вялікага тэатра Беларусі, магу дакрануцца да яшчэ аднаго шэдэўру - «Аіды». Гэтая опера мне бясконца дарагая. Калі я вучыўся ў Санкт-Пецярбургскай кансерваторыі, то атрымаў магчымасць убачыць гістарычныя запісы - як Артура Тасканіні ў Нью-Йорку дырыжуе операй «Аіда», без купюр, на памяць ... Гэта фантастычнае з'ява! Часта гэты запіс пераглядаю і цяпер. Для мяне гэта - прыклад і своеасаблівы арыенцір: Тасканіні нібы злучае мяне з самім кампазітарам. І ў беларускім Вялікім я паспрабую прадырыжыраваць так, каб гэта было дастойна імя Джузэпэ Вердзі.
Мяне заўсёды перапаўняюць выключна станоўчыя эмоцыі, калі я прыязджаю ў Мінск. Першы раз я дырыжыраваў ў беларускім Вялікім таксама операй Джузэпэ Вердзі - "Травіятай". Спадзяюся, што і іншы шэдэўр геніяльнага кампазітара - "Аіда", твор, які заўсёды становіцца крыніцай натхнення як для дырыжораў, так для салістаў, прыўнясе нешта новае і ў нашы адносіны з тэатрам.