Архiў навiн

Марфа: дэбют

 

22 кастрычніка 1899 года ў тэатры Маскоўскага таварыства прыватнай рускай оперы Мікалай Рымскі-Корсакаў ўпершыню прадставіў на суд гледачоў свой твор «Царская нявеста». Праз роўна 120 гадоў у гэты дзень і на сцэне Вялікага тэатра Беларусі разгорнецца драма страсцей чалавечых на фоне нечалавечых падзей эпохі Івана Грознага. Упершыню вобраз Марфы, каханай гераіні самога кампазітара, прымерыць на сябе салістка Ірына Кучынская. «Гэтая партыя – нібы кубік Рубіка: здаецца, сабраць яго лёгка, але павазіцца пры гэтым прыйдзецца нямала», – кажа спявачка. Яна нярэдка выконвала арыі Марфы на канцэртах, але ніколі не ўдзельнічала ў паўнавартаснай пастаноўцы «Царскай нявесты». На пытанне, ці можна назваць гэтую партыю асаблівай, Ірына без ваганняў адказвае: «Вядома!».

 

– Вобраз Марфы, на мой погляд, вылучаецца сярод усіх оперных гераінь. Яна – абсалютная ахвяра, – кажа лаўрэат міжнародных конкурсаў Ірына Кучынская. – Гэта далікатнае, трапяткое істота, якое хоча дарыць любоў і быць шчаслівай. Светлая, чыстая дзяўчына, надзеленая прыгажосцю і абаяннем, аказваецца закладніцай чужых запалаў – і гэта сонца згасае, яна гіне. Я б параўнала яе з чалавекам, які праходзіў міма месца перастрэлкі – і трапіў пад кулю. Цалкам выпадкова. Яна ніколі і ня думала пра Рыгора, не ведала Любашу, у яе быў любімы Ванечка, які стаў цэнтрам яе Сусвету. І свет яе быў прыгожы, пакуль туды не ўварваўся клубок збянтэжаных душ – таго ж Гразнова або Любашы. І яна стала ахвярай іх запалу, па-іншаму і не скажаш. Чым святлей і наіўней у выканаўцы атрымліваецца вобраз Марфы, тым страшней падаецца тое, што адбываецца вакол яе, – і тады ад гэтай несправядлівасці жыцця сапраўды можна проста расплакацца ў фінале оперы.

 

У гэтай уяўнай прастаце вобразу схаваная складанасць. Рымскі-Корсакаў падарыў крышталёва-чыстаму вобразу Марфы такую ​​ж партыю. Для мяне праблема заключаецца ў тым, каб выканаць яе як мага эмацыйна-раўней, без лішняй патэтыкі. Партыя Марфы напісана так, што тут нельга прапусціць ніводнай ноты. Яна падобная на дом з крышталёвых карт: ён не проста можа разбурыцца, ён разаб'ецца ўшчэнт. Таму да ўсяго – поўная ўвага. Мне вельмі дапамагае ў працы дырыжор. Мікалай Сяргеевіч Калядка сочыць за кожнай нотай, падказвае важныя рэчы ў музычным стаўленні – за гэта велізарны яму дзякуй! А вось стварыць для гэтай партыі вобраз, напоўніць яго змагу толькі я сама...

 

Застаецца дадаць, што 22 кастрычніка ў пастаноўцы М. Панджавідзэ – оперы "Царская нявеста» будуць удзельнічаць: заслужаныя артысты рэспублікі Станіслаў Трыфанаў (Гразноў), Аляксандр Кеда (Сабакін), Алег Мельнікаў (Скуратаў), лаўрэаты і дыпламанты міжнародных конкурсаў Кацярына Галаўлёва (Любаша), Марына Мароз (Дуняша), Віктар Мендзелеў (Лыкаў), Янаш Нялепа (Бамелій), а таксама Святлана Марусевіч (Сабурава) і Марына Аксёнцова (Пятроўна). За дырыжорскім пультам – маэстра Калядка.

 

0
0
0
s2sdefault

Партнёры