кіраўніцтва

Галоўны балетмайстар

Ігар Колб

заслужаны артыст Расіі

 

Скончыў Беларускае дзяржаўнае харэаграфічнае вучылішча (клас А. І. Калядзенка). З 1996 па 2022 год служыў у трупе Марыінскага тэатра (з 1998 года - саліст). Адмысловую вядомасць набыў як выканавец лірыка-рамантычнага рэпертуару. З'яўляўся партнёрам знакамітых балерын, такіх як Ульяна Лапаткіна, Дзіяна Вішнёва, Жанна Аюпава, Святлана Захарава, Ірма Ніярадзэ і Дар'я Паўленка.

Ігар Колб - пераможца шматлікіх міжнародных конкурсаў балета і запрошаная зорка міжнародных фестываляў "Dance open", "Каралі танца", "Зоркі сусветнага балета" і "Віртуозы сусветнага балета". Артыст гастраляваў з трупай Марыінскага тэатра ў Расіі і за мяжой.

У 2002 годзе дэбютаваў на сцэне Рымскай оперы ў партыі прынца Дэзірэ ў балеце «Спячая прыгажуня» (харэаграфічная рэдакцыя Рудольфа Нурэева). У 2006 годзе выканаў партыю прынца Зігфрыда ў балеце "Лебядзінае возера" П. І. Чайкоўскага на сцэне Венскай оперы (версія Рудольфа Нурэева). У 2007 годзе ўдзельнічаў у праекце Андрэя Магутнага і Аляксея Конанава «Silenzio. Дыяна Вішнёва». У 2009 годзе ў Токіа адбыўся гала-канцэрт "Ігар Колб і сябры" з удзелам сусветных зорак лепшых балетных сцэн свету. У тым жа годзе артыст выканаў вядомыя дуэты з балета «Пруст» у развітальным туры знакамітай японскай балярыны Таміе Кусакары.

Спецыяльна для Ігара Колба харэограф Раду Паклітару паставіў балет у адной дзеі «Двое на арэлях» (2009).


У рэпертуары артыста:

«Сільфіда» (Джэймс, Мэдж) – харэаграфія Аўгуста Бурнанвіля ў рэдакцыі Эльзы-Марыяны фон Розен;
«Жызэль» (Альберт, Ганс) – харэаграфія Жана Каралі, Жуля Перо, Марыюса Петыпа;
“Карсар” (Алі) – пастаноўка Пятра Гусева на аснове кампазіцыі і харэаграфіі Марыуса Петыпа;
Grand pas з балета «Пахіта» – харэаграфія Марыюса Петыпа;
«Лебядзінае возера» (прынц Зігфрыд) – харэаграфія Марыуса Петыпа ў рэдакцыі Канстанціна Сяргеева;
«Спячая прыгажуня» (прынц Дэзірэ) – харэаграфія Марыуса Петыпа, рэканструкцыя спектакля 1890 года;
«Спячая прыгажуня» (прынц Дэзірэ, фея Карабос) – харэаграфія Марыуса Петыпа ў рэдакцыі Канстанціна Сяргеева;
«Баядэрка» (Салор) – харэаграфія Марыюса Петыпа, рэканструкцыя спектакля 1900 года;
«Раймонда» (Беранжэ) – харэаграфія Марыюса Петыпа ў рэдакцыі Канстанціна Сяргеева;
балеты Міхаіла Фокіна "Шапэніяна" (Накцюрн, Мазурка, Сёмы вальс), "Бачанне ружы", "Шэхеразада" (раб Зобеіды);
балеты Джорджа Баланчына "Сімфонія да-мажор" (I. Allegro vivo), "Шатландская сімфонія", "Фартэпіяны канцэрт № 2" (Ballet Imperial), Pas de deux на музыку П. І. Чайкоўскага, "Каштоўнасці" ("Дыяменты"), "Апалон" (Апалон);
"Шчаўкунок" (Прынц) – харэаграфія Васіля Вайнанена;
«Рамэа і Джульета» (Рамэа, Тыбальд, Трубадур) – харэаграфія Леаніда Лаўроўскага;
балеты Леаніда Якабсона "Шурале" (Шурале), "Спартак" (Марк Красс, Афінскі блазан); «Бахчысарайскі фантан» (Вацлаў) – харэаграфія Расціслава Захарава;
балеты Юрыя Грыгаровіча «Легенда аб каханні» (Ферхад), «Каменная кветка» (Севяр'ян);
"Ленінградская сімфонія" (Юнак) – харэаграфія Ігара Бельскага; балеты Аляксея Ратманскага «Папялушка» (Прынц), «Канёк-Гарбунок» (Спальнік);
"У ночы" (II дуэт) – харэаграфія Джэрома Роббінса;
«Шчаўкунок» (Драсельмеер) – харэаграфія Кірыла Сіманава, пастаноўка Міхаіла Шамякіна;
балеты Уільяма Форсайта: Steptext, "Там, дзе вісяць залатыя вішні";
«Мяшчанін у дваранстве» (Клеонт) – харэаграфія Мікіты Дзмітрыеўскага;
"Дывертысмент караля" – харэаграфія Максіма Пятрова;
балеты Раду Паклітару: «Лебедзь, «Двое на арэлях», дуэт з балета «Дождж»;
«Пачатак» - харэаграфія Уладзіміра Варнавы;
"Колеры восені" – харэаграфія Яўгена Панфілава;
Pas de six з балета "Эсмеральда".

 

Паспяхова сумяшчаючы артыстычную і выкладчыцкую дзейнасць у Акадэміі танца Барыса Эйфмана, у Санкт-Пецярбургскай дзяржаўнай кансерваторыі, Ігар Колб займаўся таксама прадзюсарскімі і адукацыйнымі праектамі.
З'яўляецца мастацкім кіраўніком праекту «Dance. Dance. Dance”, ініцыятарам і старшынёй арганізацыйнага камітэта і журы Фестывалю “Адкрытае мастацтва” ў Вялікім Ноўгарадзе.
З 2022 года – галоўны балетмайстар Вялікага тэатра Беларусі.
У верасні 2022 года на сцэне Вялікага тэатра Беларусі прадставіў прэм'еру новай рэдакцыі балета А.Адана "Жызэль" у якасці балетмайстра-пастаноўшчыка. У яго харэаграфіі ў спектаклі можна ўбачыць устаўное Па-дэ-дэ з I дзеі (раней музыка гэтага нумара Адольфа Адана не выкарыстоўвалася пастаноўшчыкамі; аўтар інструментоўкі – Вячаслаў Кузняцоў).

Партнёры