Архiў навiн

Люты: дэбюты

 

***

6 лютага ў партыі Любашы ў оперы М. Рымскага-Корсакава «Царская нявеста» - Кацярына Міхнавец. У 2016-м сцэну з гэтай оперы спявачка выбрала для сваёй праграмы ўдзелу ў III Мінскім міжнародным Калядным конкурсе вакалістаў. Тады крытык Улькяр Аліева пісала пра гэты выступ: «Беларускае мецца, рослая прыгажуня Кацярына Міхнавец, абрала эфектную у плане выканання сцэну Любашы і Гразнова «Ідзіце ўсе... Навошта ты?.. Я спытаць цябе хацела...». У гэтай вакалісткі даволі магутная энергетыка, таму партыя апынулася не толькі «па голасе» маладой вакалісткі, але і дазволіла ёй узнавіць вобраз і псіхаэмацыйнай сферы адрынутымі жанчыны». Тады Кацярына ганаравалася Спецыяльнай прэміі генеральнага дырэктара «Тэатра Лірыкарэгра 20» (г. Манрэаль, Канада).

У розныя гады Міхнавец прымала ўдзел у фестывалях Birgitta Festival (Талін, Эстонія, 2016), Brucknerfest (Лінц, Аўстрыя, 2017). А ў 2016 годзе з Дзяржаўным акадэмічным сімфанічным аркестрам Рэспублікі Беларусь пад кіраўніцтвам дырыжора народнага артыста Беларусі Аляксандра Анісімава выканала партыі мецца-сапрана ў «Mecca d-moll» і «Magnificat» І.С.Баха.

На роднай беларускай сцэне яна выходзіць у вобразах Марты («Фаўст» Ш. Гуно), Арлоўскага (аперэта «Лятучая мыш» І. Штрауса), Ірадыяды («Саламея» Р. Штрауса), Вольгі («Яўген Анегін» П. Чайкоўскага) , Марты і Лауры («Іаланта» П. Чайкоўскага), Флоры («Травіята» Дж. Вердзі), у партыі саліруючага мецца-сапрана ў Рэквіеме В.А.Моцарта і інш. І вось 6 лютага мы ўбачым Кацярыну Міхнавец у шэдэўры Рымскага-Корсакова - «Царскай нявесце». Яе партнёрамі па сцэне стануць Надзея Кучар (Марфа), Уладзімір Пятроў (Гразной). Дырыжор - Дзмітрый Мацвіенка.

 

 

 

 

 

***

У яго творчай скарбонцы - каля 30-ці партый. 11 лютага ён дадасць у яе яшчэ адну. У гэты вечар ўпершыню няпростую басовую партыю ў Вагнераўскім шэдэўры «Лятучы галандзец» - Даланда праспявае Дзмітрый Капілаў. У свой час лаўрэат міжнароднага конкурсу саліраваў у трупе Каралеўскага тэатра оперы і балета Нарвегіі (г. Осла), гастраляваў у Германіі, Аўстрыі, Іспаніі, Кіпры, Нідэрландах, Эстоніі, Бельгіі. «Спрабаваць данесці да гледача усю прыгажосць класічнага твора - гэта вельмі складана і адказна. Таму што правы на памылку ў цябе няма...», - не раз казаў Капілаў, спявак, які кожны раз магутна і дзёрзка творыць на сцэне. 11 лютага партыю несмяротнага капітана «Лятучага Галандца» выканае Станіслаў Трыфанаў, Сэнты - Алена Золава, Эрыка - Віктар Мендзелеў, Рулявога - Юры Гарадзецкі, Мэры - Наталля Акініна. За дырыжорскім пультам - Алег Лясун.

 

 

 

 

***

Здавалася б, зусім нядаўна прайшоў канцэрт Recordare, дзе проста выдатна выступілі лаўрэаты двух важкіх міжнародных конкурсаў - Надзея Кучар («Спявачка свету-2015», Кардыф, Вялікабрытанія) і Павел Пятроў (трыумфатар «Апераліі 2018.», Лісабон, Партугалія). 16 лютага беларускія салісты праспяваюць ў оперы Дж. Вердзі «Рыгалета». Для Надзеі гэта будзе дэбют у партыі Джыльды.

У рэпертуары спявачкі, лаўрэата двух «Залатых масак», - Разіна («Вяселле Фігаро» В. А. Моцарта), Мюзета («Багема» Дж. Пучыні), Фея («Папялушка» Ж. Массне), Ведзьма («Дыдона і Эней» Г. Пёрселла), Алімпія («Казкі Гофмана» Ж. Афенбаха), Мацільда ​​(«Вільгельм Тэль» Дж. Расіні) і інш. За ролю Эльвіры ў оперы В. Беліні «Пурытане» ў Дзяржаўным тэатры Сант'яга Надзея Кучар ўдастоена прыза крытыкі «Лепшая жаночая роля ў оперы».

На роднай сцэне Вялікага тэатра Беларусі яна ўжо бліскуча выканала партыі Віялеты («Травіята» Дж. Вердзі), Марфы («Царская нявеста» М. Рымскага-Корсакава), Царыцы ночы («Чароўная флейта» В. А. Моцарта), а таксама партыю саліруючага сапрана ў вакальна-харэаграфічным паказе «Карміна Бурана» на музыку К. Орфа. 16 лютага - новая вяршыня. У драме аб пачварнасці чалавечай душы і любові, якая перамагае смерць, - оперы «Рыгалета» галоўныя ролі таксама выканаюць Уладзімір Пятроў (Рыгалета), Аксана Волкава (Маддалена), Алег Мельнікаў (Спарафучыле). Дырыжор - Алег Лясун.

 

 

 

***

20 лютага на нашай сцэне любімая самім аўтарам - Дж. Пучыні опера «Мадам Батэрфляй». Любоўная гісторыя маладой рамантычнай японкі Чыо-Чыо-сан і амерыканскага марака Пінкертона - гісторыя, у якой шчаслівы канец не прадугледжаны як аўтарамі, так і самім жыццём... У аснове оперы ляжыць драма Давіда Беласка «Гейша». Убачыўшы п'есу падчас свайго знаходжання ў Лондане, Пучыні быў ўсхваляваны яе жыццёвай праўдзівасцю. Паводле яго прапановы Луіджы Іліка і Джузэпэ Джакоза напісалі опернае лібрэта. У хуткім часе была створана музыка. На першым паказе, які адбыўся 17 лютага 1904 г. у Мілане, опера... правалілася і была знятая з рэпертуару. Але праз тры месяцы пастаноўка, выкананая з нязначнымі зменамі, мела трыумфальны поспех і хутка заваявала трывалую рэпутацыю адной з найпапулярнейшых сучасных опер. 20 лютага ўпершыню партыю Сузукі на беларускай сцэне выканае лаўрэат міжнароднага конкурсу Марына Мароз. У галоўных партыях - Таццяна Пятрова (Чыо-Чыо-сан), Аляксей Мікуцель (Пінкертон), Уладзімір Пятроў (Шарплес). За дырыжорскім пультам - Алег Лясун.

 

 

0
0
0
s2sdefault

Партнёры