Надыдзе вечар, калі вы будзеце слухаць голас. Голас, які можа быць пявучым, далікатным, які дорыць цеплыню, заспакаяльным або, наадварот, крыклівым, пранізлівым, аглушальным, які прымушае сціскацца ад жаху... Або - гугнявым, ліслівым або заразліва рагочучым, літаральна выклікаючым нястрымную весялосць - так, каб вы зажмурылісь ад задавальнення і смяяліся, забыўшыся пра ўсё... Гэты голас часам нават чалавечнейшы за чалавечы.
І гэта голас кларнета.
Далёка не ўсякі інструмент можа супернічаць з кларнетам у яго выразных і віртуозных магчымасцях. Гісторыя сучаснага кларнета налічвае каля чатырох стагоддзяў, і за гэты час для інструмента пісалася музыка ва ўсіх актуальных стылях, нават у стагоддзях і шматаблічным ХХ, і ў XXI, які імкнецца залімітавасці, - калі кларнет зайграў і джазавыя глісанда, і слэп, і мультыфонікі найноўшай музыкі. Цяпер гэтаму голасу падуладна літаральна ўсё, і горныя высі, і зямныя юдолі - музыка для ўзвышаных гадзін і хвілін вольнага часу, музыка для радасці і для смутку, музыка для аднаго або для многіх.
Ініцыятарам канцэрта, які адбудзецца 18 красавіка 2024 года ў Камернай зале імя Л.П.Аляксандраўскай, выступіў кларнетыст Ігар Дуцкі.
Лаўрэат міжнародных конкурсаў, у прафесійным партфоліё якога праца ў вядучых аркестрах Беларусі (артыст аркестра Вялікага тэатра Беларусі, канцэртмайстар групы кларнетаў Беларускага дзяржаўнага акадэмічнага музычнага тэатра), а таксама - пазіцыі саліста Муніцыпальнага філарманічнага сімфанічнага аркестра горада Гуаякіль і выкладчыка па класе кларнета і саксафона ва ўніверсітэце La UEES Espiritu Santo (Эквадор). У цяперашні час - артыст аркестра Вялікага тэатра Беларусі.
Для канцэрта ў Вялікім тэатры Беларусі Ігар Дуцкі прадумаў праграму, здольную прад'явіць тэмбравыя, стылявыя і тэхнічныя магчымасці інструмента ў іх разнастайнасці. Тут будзе прадстаўлены вытанчана-класічны кларнет у квінтэце В.А.Моцарта, ранне-рамантычны - у Патэтычным трыо М.Глінкі, пастаральна-задуменны - у рамантычнай баладзе Ф.Шуберта, лірычны - у Рамансе нашага сучасніка М.Арталана і, нарэшце, гумарыстычны - у "трукавой" фантазіі А.Шрайнера.
Нельга не заўважыць, што гэта камерна-ансамблевая праграма, гэта значыць тэмбр кларнета тут выступае не толькі асноўным героем, але і адной з фарбаў у камерным шматгалоссі. Канцэртмайстрам кларнетыста выступіць вядомая і любімая гасцямі Вялікага тэатра Беларусі піяністка лаўрэат міжнародных конкурсаў Анастасія Дубоўская. Для выканання ансамбляў В.А.Моцарта і Н.Арталана ў гэты вечар на сцэну выйдуць выдатныя музыканты сімфанічнага аркестра Вялікага тэатра Беларусі лаўрэаты міжнародных конкурсаў Аліса Вашкевіч (скрыпка), Вольга Федарынчык (скрыпка), Ірына Алфёрава (альт), Кацярына Акавіцкая (віяланчэль), Патэтычнае трыо будзе выканана Ігарам Дуцкім сумесна з фагатыстам Ягорам Карпачуком і Анастасіяй Дубоўскай.
Асобнай увагі заслугоўвае адзіны камерна-вакальны твор у праграме вечара, які даў назву ўсяму канцэрту - балада Франца Шуберта "Пастух на скале" (Der Hirt auf dem Felsen) на тэкст Вільгельма Мілера..
І зноў на высокай скале я стаю,
Сумную песню даліне спяваю.
Даліна застыла ў начной цішыні
Толькі рэха ў ночы адгукаецца мне...
Голас самотнага пастуха ў музыцы гэтай Lieder гучыць у зліцці дзвюх вакальных рэальнасцяў: чалавечы голас і кларнет. Гэтая цудоўная пастараль, якая малюе карціну альпійскага пейзажу (адно з апошніх твораў Шуберта), была напісана па просьбе вялікай опернай дзівы Ганны Мільдэр-Гаўптман, вакальнае майстэрства якой прызнавалася цудам тагачаснай сцэны. У канцэрце 18 красавіка гэты твор будзе прачытаны выдатнай спявачкай, вядомым майстрам беларускай вакальнай шубертыяны Таццянай Гаўрылавай (сапрана), Ігарам Дуцкім і Анастасіяй Дубоўскай.